Niezastąpiony, jak… człowiek

„Świat bez miłości jest martwym światem i zawsze przychodzi godzina, kiedy człowiek zmęczony błaga o twarz jakiejś istoty i serce olśnione czułością”/ Albert Camus

Masz do załatwienia ważną sprawę, chodzisz bez humoru, stresujesz się i na samą myśl o wizycie w tej instytucji masz już dość, bo panie w urzędzie są… Brzmi znajomo, prawda? A może tym razem zrób tak, by wizyta w urzędzie/szkole/banku zakończyła się pomyślnym rozwiązaniem problemu z którym tam idziesz. Zaraz, zaraz, pomyślisz! Jak to ja mam się postarać??? Wiedz, że  każdą pożądaną zmianę w swoim życiu  musisz zacząć od …siebie. A to oznacza, że po prostu należy zmienić swoje nastawienie do ludzi. Nie jest to ciężka i długotrwała praca, za to efekty szybko są widoczne, jeśli tylko naprawdę się postarasz.

Miłosz Karbowski w książce „Sztuka przyciągania ludzi” zwraca uwagę na proste z pozoru, aczkolwiek rzadko przez nas wykorzystywane rzeczy bardzo ułatwiające kontakty z drugimi. Już na początku porusza sprawę pragnienia Twojego, mojego, każdego człowieka. Pragnienie bycia zauważonym, potrzebnym, bycia kimś ważnym. Co więc powinieneś zrobić dla polepszenia relacji z drugimi? „Aby dobrze żyć z ludźmi, sprawiaj, by czuli się ważni”. Autor na swoim przykładzie pokazuje, jak ta prosta maksyma przyczyniła do jego sukcesu w kontaktach z innymi.

A teraz pomyśl, jakie obrazy, myśli, nastawienie nasuwa Twój umysł, gdy idziesz do urzędu/dziekanatu/banku itd.? Czy wyruszasz z zamiarem podkreślenia czyjejś ważności? Docenienia jej pracy? Potraktowania jako eksperta w rozwiązaniu Twojego problemu? Czy raczej panią z urzędu umieszczasz, w tym przypadku, na niechlubnym miejscu nr 1 Twoich wrogów? „Osoba, która czuje się niezauważona, odpowie zgodnie z impulsem, jaki w niej wywołamy – niechęcią albo nawet wrogością”.

W przyszłym tygodniu mam do przeprowadzenia ważną rozmowę. Nie brakuje mi życzliwości i doceniania tego, co drudzy dla mnie robią. Jednak zapoznając się z ebookiem „Sztuka przyciągania ludzi” odniosłam korzyść wyciągając dla siebie ważne wskazówki, wszak człowiek uczy się przez całe życie. Obawy się zmniejszyły a wzrosła pewność, że wszystko pójdzie po mojej myśli!

~ - autor: elzbietadyja w dniu 19/05/2010.

Dodaj komentarz